За диригентським пультом — Скорик

0
126

Провідні музиканти зберуться, аби виконати знамениту оперу Миколи Леонтовича “На Русалчин Великдень”.
У рамках міжнародного проекту “Рік музики Мирослава Скорика” 31 жовтня в Національній музичній академії України ім. П.Чайковського презентують “Симфо-оперу”, яка об’єднає на одній сцені 120 музикантів.
Майбутній вечір — справжня музична подія, адже провідні музиканти зберуться, аби виконати знамениту оперу Миколи Леонтовича “На Русалчин Великдень” саме в авторській редакції Мирослава Скорика. І за диригентським пультом буде сам маестро — Мирослав Скорик.
Композитор Микола Леонтович (1877–1921) творив свою оперу “На Русалчин Великдень” фактично в останній період життя. До цього він пережив київську драму, коли до міста вдерлися денікінці і композитор був змушений переїхати до Тульчина. Там він, до речі, заснував першу в Тульчині музичну школу. І практично в той же період почав роботу над своїм великим симфонічним твором — уже згаданою народно-фантастичною оперою “На Русалчин Великдень” за однойменною казкою Бориса Грінченка.
У Тульчині восени 1920-го відбулися гастролі хорової капели під керівництвом К.Стеценка та П.Тичини (як диригента) — і саме тоді виконувалися твори М.Леонтовича, якому лишалося жити дуже-дуже мало. Бо 23 січня 1921 року під час його перебування у селі Марківка Гайсинського повіту композитора було жорстоко вбито. Вбивцею називають агента ВЧК Афанасія Грищенка, який, пограбувавши будинок, застрелив видатного композитора.
Втім, таємниця смерті Леонтовича і до сьогодні вкрита таїною.
Щодо його опери “На Русалчин Великдень” — тут також свої таємниці, містика, фантастичний сюжет, фольклорні мотиви.
Музикознавці визначають жанр цього твору як лірико-фантастичний. І, власне, в опері Леонтовича є два різні світи — реальний та інфернальний: ігри русалок, хороводи, ліричні образи. Мирослав Скорик дуже любить цей твір Леонтовича. Тому є і його авторська редакція опери “На Русалчин Великдень”.
Скорик — один з найвідоміших українських композиторів. Його музика звучить у фільмі С.Параджанова “Тіні забутих предків”, а його опера “Мойсей” свого часу здобула благословення Папи Римського Івана Павла ІІ. Що казати про легендарну мелодію М.Скорика, яка є справжнім духовним гімном України.
У рамках проекту “Симфо-опера”в Національній музичній академії України передбачається міжнародний склад солістів-піаністів — Ганна Неба-ба, Станіслав Христенко, Дмитро Онищенко. Вони також виконають усі три фортепіанні концерти українського композитора.
Леся ІЛЬЄНКО